Domowa kreda dla dzieci

O wartości zabaw manualnych nikomu chyba nie trzeba przypominać, a dostarczanie dzieciom różnych wrażeń dotykowych zachęca do poznawania nowych struktur, faktur oraz narzędzi, a to wspaniały trening dla rąk i świetna zabawa. To co dla dzieci zakazane, kusi najbardziej zachęcam więc do zrobienia domowej kredy, która jest narzędziem na tyle „wdzięcznym”, iż pozwala rysować właściwie po każdej powierzchni, a czy jest coś bardziej zabawnego niż malowanie po chodniku bądź ścianach domu?

Lodowa kreda
– 3 łyżki mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej
– barwniki spożywcze
– woda
– foremki do lodów lub niewielkie pudełeczka
Do szklanki wsypać 3 łyżki mąki, dodać barwnik, wodę i wymieszać. Mieszankę włożyć do foremek bądź pudełeczek i zamrozić.

Musująca kreda lodowa
– 3 łyżki mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej
– barwniki spożywcze
– woda
– soda oczyszczona
– kwasek cytrynowy, woda z cytryną bądź woda z octem
– foremki bądź małe pudełeczka
Do szklanki sypać 3 łyżki mąki, dodać barwnik, wodę oraz 2 łyżki sody oczyszczonej i wymieszać. Całość rozłożyć do foremek i zamrozić. Namalowane wzory delikatnie skropić kwaskiem cytrynowym, wodą z cytryną bądź wodą z octem – wówczas uzyskamy musujący efekt.

Kreda gipsowa
– barwniki spożywcze
– 1/3 szklanki wody
– 3 łyżki gipsu
– małe pojemniki
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy aż do uzyskania jednolitej masy, gotową masę wlewamy do pojemników i pozostawiamy do wyschnięcia.

Kreda z rolek
– papierowe rolki po papierze bądź ręcznikach kuchennych
– 3/4 szklanki ciepłej wody
– 1.5 szklanki gipsu
– foliowe worki
– farby w różnych kolorach bądź barwniki spożywcze
– papier pieczenia ciast
– taśma klejąca i nożyczki
Jeden z końców rolki zakleić szczelnie taśmą, a od wewnątrz wyłożyć papierem do pieczenia. Gips, wodę i barwniki dokładnie wymieszać. Gotową masę przełożyć do rolek i pozostawić do wyschnięcia. Rolki można rozciąć tak, by delikatnie wyciągnąć kredę.

Udostępnij znajomym

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*